Popis
Nezamenitelný štýl
Dlhý, nízky, svalnatý, s modernými tvarmi a technologicky špičkovými komponentmi. Motocykel, ktorý kombinuje absolutny štýl s najmodernejšou technologiou. Motocykel, ktorý premieta koncept cruiseru do moderných časov, do budúcnosti, skutoční „Technocruiser“.
Dvojvalcový motor Testastretta DVT 1262, ktorý bije srdce XDiavel S, poskytuje maximálny výkon 160 k* pri 9 500 ot./min a maximálny krútiaci moment 13,0 kgm pri 5 000 ot./min. * Verzia Euro-5
Približne 80 % maximálneho krútiaceho momentu XDiavel S je k dispozícii takmer okamžite: pri 2 100 ot./min. To znamená, že miernym otvorením škrtiacej klapky môžete zvýšiť rýchlosť bez toho, aby ste museli podradiť nižší prevodový stupeň. Presne ako očakávate od krížnika. Vrchol krútiaceho momentu – 13,0 kg/m – sa namiesto toho dosahuje pri 5 000 ot./min., čo je na dvojvalcový motor Ducati dosť nízka rýchlosť. Ak chcete maximum, keď ukazovateľ otáčkomera dosiahne 9 500 otáčok, koleso dostane 160 koní. (Len pre krajiny, kde platí norma Euro 5).
Ducati Power Launch
DPL má 3 režimy zásahu, pričom úroveň 1 je tá, ktorá je schopná poskytnúť maximálny výkon.
DPL sa ovláda stlačením špeciálneho tlačidla umiestneného na pravom spínači. Po aktivácii je možné zvoliť úroveň zásahu prostredníctvom ponuky, ktorá sa otvorí na prístrojovej doske. Po zvolení úrovne musí jazdec použiť spojku, zaradiť prvý prevodový stupeň a úplne otvoriť plyn. V tomto momente jednoduchým postupným uvoľňovaním spojky je možné urobiť výbušný štart.
Systém sa automaticky vypne pri prekročení rýchlosti 120 km/h, pri zaradení tretieho prevodového stupňa alebo pri poklese rýchlosti pod 5 km/h. Na ochranu spojky systém používa algoritmus, ktorý umožňuje len obmedzený počet po sebe idúcich štartov. Štarty sa pri bežnom používaní bicykla prepočítavajú jeden po druhom.
Ride By Wire
Výkon dodávaný motorom už nie je regulovaný výlučne a priamo plynovým lankom, ale prechádza cez riadiacu jednotku, ktorá na základe prijatého signálu elektronicky reguluje otvorenie plynu.
Systém RbW využíva na reguláciu dodávky energie tri rôzne mapovania: Sport, Touring a Urban.
Remeňový prevod
XDiavel S je prvou Ducati, ktorá používa remeňový koncový pohon. Systém, ktorý je vo svete cruiserov nevyhnutný, vyvinuli inžinieri Ducati pre XDiavel S, aby bol schopný zaručiť spoľahlivý a bezpečný prenos energie dodávanej Ducati Testastretta DVT 1262.
Nastaviteľné odpruženie
XDiavel S má prednú vidlicu s priemerom 50 mm s čiernymi eloxovanými plášťami, ktorá sa dá kompletne nastaviť v hydraulickom brzdení v kompresii a vysúvaní a v predpätí pružiny (verzia S má predstavce aj s DLC povlakom). Vidlica má kompresný register a predpätie pružiny na ľavom predstavci, zatiaľ čo predlžovací register je umiestnený na pravom predstavci. So sklonom riadenia 30° a stopou 130 mm umožňuje nastavenie modelu XDiavel S agilnú a ovládateľnú prednú časť, čím zaručuje výnimočnú ovládateľnosť a pozoruhodný uhol natočenia volantu. Na druhej strane, vzadu má XDiavel S nastaviteľný mono-tlmič v predpätí pružiny a v predĺžení, vybavený samostatnou palivovou nádržou. Tlmič namontovaný takmer vodorovne spolupracuje s progresívnou kinematikou.
Brzdový systém
Vysoko kvalitné komponenty Brembo v kombinácii s ABS, špecifické nastavenie odpruženia a Pirelli Enhanced Patch Technology zaručujú pre XDiavel S vynikajúci brzdný výkon, ako aj maximálnu bezpečnosť za všetkých podmienok a pre jazdcov akejkoľvek úrovne.
Systém môže pôsobiť viac či menej citlivo a úroveň zásahu si môže jazdec zvoliť na základe svojich skúseností a podmienok na ceste a/alebo používaní.
K dispozícii sú tri profily ABS (Expert, Sport a Safe & Stable) a sú štandardne prednastavené v každom z troch jazdných režimov, ale možno ich vyvolať individuálne prístupom do užívateľsky prívetivého menu.