Popis
Evolúcia rýchlosti
Panigale V4 2022 predstavuje posledný krok na charakteristickej ceste športových motocyklov z Borgo Panigale, čerpá z dlhoročných skúseností Ducati Corse s neustálym zdieľaním znalostí a technológií z pretekárskeho sveta do sériových motocyklov. S verziou 2022 završuje projekt Panigale V4 najvýznamnejšiu evolúciu od svojho zrodu.Vylepšenia sa týkajú všetkých oblastí: aerodynamiky, ergonómie, motora, podvozku a elektroniky. Výsledkom je ešte rýchlejšia motorka na závodnej trati a zároveň intuitívnejšia a menej únavná pre široké spektrum jazdcov. Stručne povedané, ponúka skvelé a obohacujúce vzrušenie pre profesionálnych jazdcov aj amatérov.
Desmosedici Stradale
Výkon zvýšený na 215,5 k pri 13 000 ot./min a nová prevodovka SBK s predĺženým 1., 2. a 6. prevodom. Nová je stratégia riadenia krútiaceho momentu, ktorá zaručuje jazdcovi možnosť mať vždy optimálny ťah pri otvorení plynu.
Elektronika poslednej generácie
O to, aby bola brutálna sila novej V4 za všetkých okolností ovládateľná, sa stará nová inerciálna platforma 6D IMU, ktorá zaznamenáva a vyhodnocuje rozsiahle množstvo ukazovateľov.Na údajoch tejto platformy pracujú systémy ako Cornering ABS Evo, DTC Evo, DSC Evo, DQS Evo a ďalšie. Nová logika jazdných režimov so 4 konfiguráciami motora pre uspokojenie všetkých typov jazdcov, od profesionálov po amatérov, ktorí riešia svoje prvé dni na okruhu.
Aerodynamika
Jedna z noviniek na Panigale V4 2022 súvisí s aerodynamikou. Inžinieri Ducati sústreďujú svoju tvrdú prácu na kapotáži, ktorá teraz integruje kompaktnejšie a tenšie krídla s dvojitým profilom so zvýšenou účinnosťou: táto aktualizácia zaručuje rovnaké vertikálne zaťaženie až do 37 kg pri rýchlosti 300 km/h.
Spodná časť kapotáže je navyše vybavená prepracovanými odsávacími hrdlami na zlepšenie chladiaceho systému a v dôsledku toho aj výkonu motora, najmä počas pretekárskych dní.