Popis
240.5 hp.
16.500 rpm.
This is Racing
V4R je vrcholným vyjadrením závodnej DNA značky Ducati.
Ducati predstavuje nový Panigale V4 R: motocykel, ktorý využíva technické riešenia, ktoré boli predtým vyhradené pre MotoGP a WorldSBK Championship.
Najbližší sériový model k súťažnému motocyklu vôbec.
Čistý závodný adrenalín
V4R je vrcholným vyjadrením závodnej DNA značky Ducati. Je tak blízka pretekárskym špeciálom, ako nikdy iný model predtým. Maximálne napĺňa tri kľúčové hodnoty: štýl, sofistikovanosť a výkon. Čistý závodný adrenalín pod kontrolou.
Špičkový výkon
Desmosedici Stradale R má oproti motoru z V4 objem znížený na 998 ccm a je točivější. Výkon vystúpal na 221 koní v 15.250 otáčkach, pri využití výfukového systému Akrapovic dokonca na 234 koní v 15.500 otáčkach.
Ikonická suchá spojka
Panigale V4R využíva výhody suché spojky, ktorými je najmä možnosť voľby tuhosti pružín, ľahká servisovateľnosť alebo napríklad neznečišťování motorového oleja oterom zo spojkových lamiel. V neposlednom rade sa tak vracia ikonický zvuk, tak dobre známy všetkým pravoverným Ducatistům.
Racing technology
Nová Panigale V4 R si osvojuje technické riešenia vyhradené pre MotoGP a Superbike, ako sú napríklad titánové ojnice a piesty s povrchovou úpravou DLC.
Ďalšie zásahy zahŕňajú piesty s novou geometriou, agresívnejší profil sacej vačky, prijatie rovnakého prevodového pomeru, aký používajú motocykle súťažiace vo World Superbike, a novú ľahšiu suchú spojku.
Vyššia efektívnosť pri používaní trate sa dosahuje aj prostredníctvom evolúcií v elektronických systémoch, ako je rozšírenie a evolúcia režimov výkonu, nový displej Track Evo na prístrojovej doske, mapy motora so špecializovanou kalibráciou pre každý jednotlivý prevodový stupeň, vylepšenia DTC a Ride By Wire systém škrtiacej klapky, ale aj ovládanie motorovej brzdy EVO 2, nová stratégia pre DQS a aktualizované ovládanie chladiaceho ventilátora.
Panigale V4 R má nové ovládanie plynu.
Vylepšený pocit z trate
Pre zvýšenie obratnosti, citu pre jazdca a priľnavosti sa podvozok riadi evolučným smerom, ktorý vysledoval Panigale V4/V4 S s modelom 2022, pričom si zachováva plne mechanické nastavenie pruženia. Vpredu tlaková vidlica Öhlins NPX25/30 zvyšuje zdvih o 5 mm v porovnaní s predchádzajúcim „R“. Toto technické riešenie v kombinácii s tlmičom Öhlins TTX36 a štandardným nastavením čapu kyvnej vidlice do polohy +1 zvyšuje výšku zadnej časti o 20 mm. Týmto spôsobom je dosiahnuté vyššie ťažisko a teda väčšia obratnosť pri nájazde do zákruty a zmenách smeru.